Ritzy

Maybelline baby lips review (swe)

 
Jag fick i brevlådan för ett par dagar sen maybellines nya produkter (baby lips) men jag har inte hunnit testa dom förrän nu (iom att jag har varit sjuk) så jag tänkte skriva lite om vad jag tyckte nu när jag är lite piggare. Eftersom jag har min vertical labret (piercingen i underläppen) så är det viktigt för mig att hålla mina läppar mjuka annars så spricker lätt min läpp, så jag har blivit väldigt beroende av läpp-produkter.
Det blåa läppbalsamet till höger är ett uv-skydd och läppbalsam och den rosa är ett läppbalsam med rosa pigment. 
Det första man märker när man testar dom så är det att de luktar super gott, de luktar typ som bubbelgum och godis och det andra man märker när man applicerar produkten är att stiften är väldigt mjuka och inte som de flesta läppbalsam som känns som en torr vaxkrita som man får gnugga in i läpparna för att mjuka upp, och då mjukar dom inte ens upp läpparna utan bara lagrar sig som ett tjockt vitt vaxlager på läpparna. Maybellines läppbalsam återfuktar direkt och man behöver bara ett väldigt tunt lager för att läpparna ska bli mjuka och go'a.
Sen den rosa som hade pigment i sig var väldigt söt, det krävdes inte mycket för att få en fin färg på läpparna och ju mer man tog desto mer syntes pigmenten. Jag gillar babyrosa och pastellfärger och denna hade lika fin pigment som limecrimes läppstift. Läppstift har en tendens att vara väldigt vaxiga och lägger sig väldigt ytligt om man inte har mjukat upp och peelat läpparna innan (så har man inte gjort en läpp peeling eller mjukat upp läpparna så kan läppstiften krackelera och se väldigt fult ut), maybellines var som en duo med både uppmjukande läppbalsam och läppstiftspigment i ett. 
Läppbalsamet med pigment (Pink Punch) är som en kombination av limecrimes läppstift och sephoras läppbalsam (mina två separata favoriter kombinerat till ett stift).
Så jag kommer definitivt köpa resten av läppbalsamen när de kommer ut i butik och kan definitivt se detta som min nya go 2 product. 
Det enda negativa jag har att säga om produkten är att det var lite svårt för mig att få ut läppbalsamet ifrån kartongen, men det kan ju bero på att jag suger på att öppna paket!
 
 
 
 
 
 

Comments


Comment post here: