Ritzy

Sjukt dåligt

För att avsluta dagen ... eller påbörja den nya så tänkte jag gnälla lite.
Jag känner mig gryyyymt besviken på webhallen. Jag beställde en figurine (plastfigur /"leksak" för er som inte är lika insatta/nördiga som mig) innan julas, som tur är ligger jag inte ute med några pengar utan jag förhandsbokade den helt enkelt. Och dom sa att den skulle komma in i januari-februari, vi är inne i mitten av maj nu och jag har fortfarande inte fått den. Jag har däremot fått mail när de har frågat om jag fortfarande vill ha figurinen eller ej. Två stycken såna mail har jag fått och de har inte gjort ett piss åt saken? Är den så jävla svår att få tag i eller? I så fall borde de ju inte säga på hemsidan att de kommer få in den över huvudtaget.
Här är inlägget om figurinen jag beställde.
http://ritzy.blogg.se/2012/october/harley-quinn-arkham-city-statue.html

Sen ville jag passa på och klaga på parfymflaskor också, varför gör dom flaskorna så stora för? Även de minsta flaskorna har för mycket parfym ibland också. Hellre att de säljer små test-flaskor för en billigare summa än de stora flaskorna de har idag. Jag tror verkligen att de kommer tjäna mer på det hela för:
*Parfym är dyrt - sälj mindre flaskor för mindre summor och sälj mer av dom. På så sätt kan man få testa olika dofter från olika märken.
*Det är för mycket parfym - Det är så mycket parfym i en flaska att man hinner tröttna på doften. Jag är en person som kan gilla en stänk parfym ibland vid speciella tillfällen, annars använder jag mest en massa lotions och hudkrämer/bodybutters från bodyshop som luktar gott i sig själva.
Och jag relaterar dofter till händelser. Så om jag skulle göra något som jag tycker är pinsamt eller något som man bara vill glömma bort helt enkelt, förtränga, så kommer den där förbaskade parfymen och drar upp scenariot igen.
Och eftersom jag inte använder mycket parfym så ligger det stora flaskor och bara samlar damm. Jag är rätt säker på att parfym likt smink är en färskvara och bör förvaras i svala mörka utrymmen och inte i direkt solljus för att undvika allergiska reaktioner.
Waste of money enligt min åsikt.
Och jag tröttnar även väldigt lätt på en doft så en liten testflaska kan räcka för mig ibland. Gillar jag fortfarande doften så kan jag ju köpa en till. Eller om jag nu älskar doften så förhindrar det ju mig inte från att köpa en större flaska heller.
Jag vet inte vad ni tycker, men till och med 30 ml är för mycket parfym för mig. Varför finns det inte 10-15 ml-flaskor?
Sen så doftar aldrig parfymen i flaskan likadant som när den är på ens hud, för den får en unik doft då den kombineras med dina egna feromoner. Crazy I know right?

Nåja det var dagens rant.

Comments


Comment post here: