Ritzy

Men jag är tjej

Satt i en diskussion nyss med min tjejkompis och då gled vi in på ämnet om flick-flickor och sen om att vissa tjejer inte riktigt förstått innebörden av jämlikhet.
Ni får ursäkta mig men jag kan inte vara tyst längre och låta detta fortsätta pågå.
Detta fenomen har jag stört mig mest på inom mmo's (mmos är onlinespel för er som inte är så insatta i spel, det går ut på att man spelar tillsammans över internet och när man stridit mot en boss så brukar man få vapen o lite guld) och självfallet dyker då tjejerna upp som försöker flirta sig till vapen och rustning och kör med repliken "men jag är tjej ;) "
Jag har sett tjejer på stan också köra med liknande saker "älskling kan du inte köpa den där väskan åt mig ;)".
Ursäkta mig nu men jag skäms fan när jag ser sånt. Hur kan man öppet tigga till sig objekt och prylar sådär? Det är ju oförskämt och fult. Han behöver inte köpa något till dig bara för att du pekar på det, men han gör nog det ändå för att han bryr sig om dig och vill ligga på kvällen. Tekniskt sätt så köper han sex av dig, tänker inte säga några ord, men vad brukar man kalla någon man köper sex av?
Eller en annan replik som man hört "jag orkar inte bära den, jag är ju tjej".
Men SNÄLLA, vill du ha en jämnlik arbetsplats och ett rättvist samhälle sluta distansera dig och försöka få särbehandlingar när det gynnar dig bäst (när du vill ha något gratis helt enkelt).
Kan du inte lyfta föremålet för att det är tungt så beror det fan inte på att du är tjej, det beror på att du är otränad helt enkelt och knappt har några muskler värda att nämna.
Eller varför inte dra upp ämnet gratis drinkar på krogen. Vill du chockera folk köp honom en drink någon gång?
Ska du få gratisprylar så ska han också det, lika mycket och lika dyra som du får grejer för. Så tänk dig för innan du tigger till dig en guldring som du själv inte har råd med.
Välkommen till 2013 tjejer, skärp er

Comments


Comment post here: