Ritzy

En bra cosplayer

Tänkte skriva om en jätteduktig cosplayare vid namn Yaya Han.
Hon är en jätteduktig och kreativ cosplayer och här kommer det där "MEN" som vi alla väntat på.
Hennes sminkningar varierar inte så mycket. Det är samma sminkning till varje cosplay hon gör i stort sett, om man bortser från lite variation i färgval på ögonskuggor. Det är jättetråkigt tycker jag då hon har sån talang att hennes cosplays skulle bli riktigt episka, man får ju tänka på att alla karaktärer inte har samma utseende, man får ju anpassa sin make up efter karaktären. Någon som kan mycket om det btw är Dope2111 och Michelle Phan på youtube



En annan sak som jag tänkt på är att hon alltid gör en tolkning av sina cosplays för att visa sina bröst. Vilket också kan förstöra karaktären.
Just denna gång hittade jag hennes Fluttershy cosplay från My Little Pony, om jag ska ge någon konstruktiv kritik så tycker jag att hon kunde ha gjort den lite "sötare" och mer oskyldigt menar jag då Fluttershy är väldigt "pure". Exempelvis kunde hon ha gjort något lite mer vintage med spets och inte fullt så urringad klänning.
Nog för att man kan vara stolt över sina krockkuddar men det förstör charmen med cosplayande om man ska göra alla sina dräkter slampiga och lättklädda. Om jag får gissa så tror jag att hon blev så känd som hon är idag för sina enorma bröst.
En bra cosplayare gör ordentlig efterforskning och försöker göra en sån bra tolkning som möjligt baserad på personligheten och karaktärshistoria.
Menmen det är ju bara vad jag tycker :)

Comments


Comment post here: