Ritzy

Bekännelser

Så jag tänkte skriva en rant för dagen.
Jag är en sån där förtjusande människa som drar mig från att köpa föremål som kostar runt 500:- om jag inte har planerat det ett tag då det anses som mycket pengar, jag menar man måste sitta på ett tråkigt jobb eller slita som ett djur i 5h ungefär för att få råd med föremålet och då börjar man ju tänka efter lite innan man bränner pengarna bara sådär eller hur.
Men jag har inga problem med impulsköp på många små saker för mindre summor. Och genom att man tänker "äh en femtio lapp eller en hundring hit o dit" till slut inser man inte att man bränt säkert tusen spänn i slutändan bara på en massa impulsgrejer. Skit man egentligen inte ens behöver eller vill ha.
Visst är det skönt med logiskt tänkande och ett sinne för ekonomi?

Sen tänkte jag också passa på och berätta hur hur min hjärna gillar att spela mig lite spratt ibland också.
I mitt rum så har jag som en liten byrå med tre lådor, översta lådan är smink, mittenlådan är lösnaglar och nagellack och lite blandat krimskrams och tredje lådan är för massa lotions, parfymer & hårsprayer.
Så jag städade i rummet och jag har en liten provflaska med parfym som jag tänkte lägga ner i den nedre lådan med de andra, men det slutade med att jag öppnade och stängde lådan fyra-fem gånger innan jag faktiskt slängde ner den.
Hela processen tog väl inte längre än 6-7 sekunder, men man undrar ju vad som hände där egentligen. Som om min hjärna trodde att innehållet i lådan skulle ändras varje gång jag öppnade lådan. Eller vad hände där egentligen.

Jag får göra en roligare uppdatering imorgon kväll!
That's all fowlkz~

Comments


Comment post here: