Ritzy

Milky the bunny review

Hej alla glada! För ett par dagar sedan så fick jag en katalog från Toys'R'us i brevlådan där de gjorde bland annat reklam för Milky the bunny. Jag är så galet förtjust i robotar kombinerat med fluffiga söta saker så detta var ett måste för mig. 699 kostade hon vilket kändes helt okej. Toys'R'us hade trots allt ett erbjudande på 200 kronor rabatt (hon hade kostat 899:- annars).
Dockan i sig gör väldigt gulliga läten ifrån sig och känns lite halvt som ett vanligt gosedjur, om man bortser från det hårda robothuvudet. I det stora hela skulle jag inte vilja ge den till ett barn som den är rekommenderad för då dockan känns rätt så ömtålig.
Det finns som två pinnar i öronen som styr rörelserna, de är väldigt tunna och jag kan gott o väl tänka mig att de är gjorda i hårdplast för att inte göra illa barnet. Hellre att öronen går av än att barnet skulle råka peta ut ögonen eller spetsa valfri kroppsdel eller hur?
Dockans rörelser låter lite väl mycket enligt min åsikt, jag hade velat att de smörjde mekaniken eller gjorde något åt det då det förlorar verklighetskänslan lite. Men det är ju en leksak för små barn så man får inte förvänta sig för mycket.
Huvudet är väldigt tungt, så att Milky skulle kunna sitta upp och fungera är inte direkt trovärdigt då hon även gillar att sparka med bena vilket lär resultera att hon trillar bak och eventuellt slår av öronen.
Jag har ingen aning om hur hon ser ut på insidan och jag tänker inte skära upp dockan för att kika.
I det stora hela, det är en leksak för barn så hon är inte så galet underhållande, hon har fyra-fem funktioner och läten som hon kan göra, och låter man henne vara en stund så går hon och 'lägger sig' dvs hon hamnar i ett standby mode och somnar tills man trycker henne på tassen.
Jag är i vilket fall rätt glad över mitt köp trots detta.
För er som undrar vad jag ska med henne till så är det till en kommande cosplay.
Men detta är annars ett bra julklappstips till er med barn i åldrarna 6-7+
 

Comments


Comment post here: