Ritzy

A proper welcome

Hej och välkomna till min nya blogg.
Jag tänkte kicka igång denna blogg med att berätta lite om mig.
Jag är en tjej på 22 år, jag gillar att spela spel, läsa böcker, pyssla och se på film.
Något jag verkligen lever för är allt estetiskt, så som att: sjunga, dansa, agera, designa.
Jag har ett brinnande intresse för allt kring film, speciellt props som det kallas. Det är alltså rekvisita. Jag kan spendera dyra pengar på att köpa replicas (kopior) på rekvisita från filmer. Trollstavar, svärd, klädesplagg, smycken och mycket mer. Det var nog på så sätt jag kom in på cosplay.
Cosplay är något ni kommer att få se mycket av här i bloggen. Ni som inte är bekanta vid cosplay så betyder ordet i sig costume-play. Vilket innebär att man syr kostymer och svärd/rustningar/vingar och går på evenemang för att visa upp sig. Det är mer eller mindre som ett lajv.
Något jag älskar och alltid har älskat är att pyssla. Jag kan sitta i timmar helt avstängd från omvärlden, helt uppslukad i ett pågående projekt. ;)

För tillfället har jag inte så mycket mer jag kan säga.
Ny bloggdesign kommer däremot inom kort~

~Ariel wig by me~


Välkommen åter och hör gärna av dig om du har frågor! 
/Ritzy

Comments


Comment post here: